Alpha

Alpha er det anledning til å utforske den kristne tro i et åpent og avslappende miljø. Alpha består av 10 ukentlige og tankevekkende samlinger med god mat, undervisning og samtale i grupper.

Alpha

Hva er Alpha?

Alpha har lav terskel, det er vennlig og det er moro! I tillegg er Alpha noe som de aller fleste kirkesamfunn i Norge støtter opp om.
Over 25 millioner mennesker over hele verden har gått et Alpha-kurs – i kirker, bedehus, i et hjem, på studiestedet eller i fengsel.
Alpha er å finne i 169 land, og er oversatt til 112 språk. Alpha-kurs er 10 grunnleggende kvelder og en helg om kristen tro, og det er lov å komme noen kvelder før man bestemmer seg for om man vil gå hele kurset.

Hvem passer Alpha for?

Alpha er for alle som er interessert! Alle er velkommen på Alpha, og det er mange forskjellige grunner til at mennesker deltar. Alt fra noen som prøver å finne ut om Gud finnes til at noen rett og slett søker et nytt miljø og nye venner.

Alpha passer spesielt for:
– Alle som ønsker å lære mer om hva kristen tro handler om.
– Alle som har en tro de ønsker å børste støvet av.
– Alle som ikke går i kirken.
– Nye kristne.
– Nye i menigheten.

Du kan lese mer om Alpha-kurs på: http://norge.alpha.org/

Neste Alphakurs i Grimstad misjonskirke starter:

Onsdag 13.september!

Påmelding:

Påmeldingsfristen har nå gått ut - men kontakt gjerne Geir Arne Hommefoss på: 93001960 eller epost: geir.arne@hommefoss.no - så vil det nok ordne seg likevel! :)