Sang, musikk og teknikk

Grimstad misjonskirke Lovsang består av mange frivillige og dedikerte sangere, musikere og teknikere som legger ned masse tid og engasjement i å ære Gud gjennom lovsang på våre møter. Det trengs stadig nye som vil være med i tjenesten, enten det er gjennom den stemmen du bruker, instrumentet du spiller, bak teknikerpulten eller kanskje du har et hjerte for å gjøre det også med dans eller estetikk?

Hva er lovsang?

Lovsang er en del av vår respons til Gud. På grunn av Hans godhet, kjærlighet og nåde, får vi lov å tre inn i noe som er større enn oss selv. Ordene vi synger eller melodien vi spiller gir vi til Ham, fordi vi ønsker å ære Han.

Den kjente lovsangslederen Matt Redman sier: «Vi er kalt til å forberede et sted for Guds folk, for å kunne oppleve Guds nærvær, gjennom lovprisningen til Gud.»

Det er flere plasser i Bibelen hvor vi ser at Guds folk lovsynger Ham. Eksempler på dette er når David sang og spilte for Saul, og den onde ånden måtte vike (1 Samuelsbok, 16:18-23), eller når Paulus og Silas satt i fengsel, og begynte å lovsynge Gud. Portene åpnet seg og lenkene falt (Apg 16:25-27).

Vi vet at det skjer noe gjennom lovsangen. Lovsangene vi synger og spiller vitner noe om hvem Gud er. Vi vet at ord er virkekraftig (Salme 33:9), og at det skjer noe når vi bruker ordene våre.

Hvordan bli med?

Det er mange ulike måter å lovsynge og tilbe Gud på. Blant annet med vokal, instrument, dans, estetisk/kunstnerisk, teknisk og mer.
Ca. en gang i måneden har vi en team-samling som heter GMKreativ. Dette er en fellessamling for alle som har en kreativ tjeneste i kirka vår. Her er du hjertelig velkommen til å komme for bli inspirert eller bare hvis du er nysgjerrig på det vi driver med.

Det er også mulig å ta kontakt med:

Kenneth Øksendal (Lovsangsansvarlig)
Epost: kenneth.oksendal@gmail.com
Tlf: 404 04 160

Tom Heskestad (Teknisk ansvarlig)
Epost: tom@heskestad.nu
Tlf: 950 61 380